פרסום ממומן בפייסבוק: מספר טעויות נפוצות שיכולות לפגוע בקמפיין

אחד מדרכי השיווק הנפוצים ביותר שקימות בימים אלו הוא פרסום ממומן בפייסבוק.
חשוב לדעת, אין משהו ספציפי שיכול להגדיר קמפיין פייסבוק מוצלח הרי בסופו של דבר לכל אחד יש מטרה משלו וסוג השיווק משתנה לעיתים. כולנו טועים פה ושם, רק ככה אנחנו לומדים.
עדיין, צריך לזכור כשאנחנו עושים פרסום ממומן בפייסבוק ומשקיעים בו כסף וזמן, נרצה לצמצם  את הטעויות האלה כמה שיותר.
שימו לב, בכדי לחסוך לעצמכם הרבה זמן, כדאי שתוודאו שהמודעה עומדת בנהלים של פייסבוק.
שימו לב, ישנם סוגי מודעות שפייסבוק פשוט לא תאשר לכם, ולכן כדאי לבדוק זאת מראש בכדי לחסוך אי נעימויות, בזבוז זמן וכסף.

טעויות נפוצות שלא נרצה לעשות

  1. שימו לב שאתם לא יוצרים לעצמכם תחרות
    צורת העבודה של פרסום ממומן בפייסבוק עובדת בצורה זו:
    כאשר אתם רוצים להעלות קמפיין אתם תציעו הצעה פומבית עבור הסיכוי שקהל הגולשים ילחץ על המודעה שלכם.
    רק ברגע שמישהו יקליק על המודעה אתם תשלמו עליהץ.
    התחרות באותה "מכירה פומבית" היא מול מודעות אחרות שמטורגטות לאותו קהל. במקרה כזה אין לכם סיבה לדאגה. הבעיה מתחילה כאשר אתם מריצים קמפיין נוסף שמטורגט בדיוק לאותו הקהל. ברגע שאתם עושים את זה, אתם בעצם יוצרים לעצמכם תחרות עם עצמכם על שטח הפרסום בפייסבוק.
  2. המחיר שהצעתם נמוך מדי לפרסום הממומן של פייסבוק?
    הצעות המחיר עלולות לגרום להרבה צרות בקמפיין במידה ולא תהיו זהירים.
    הצעות המחיר אלו נועדו למקרים ספציפיים ולפני שתתעסקו איתן אתם חייבים להכיר ולדעת מה ערך ההמרה.
    בגדול, הצעות המחיר קיימות על מנת שתוכלו לומר לפייסבוק מה הוא הערך המקסימלי שאותו אתם מוכנים לשלם תמורת התוצאה אותה אתם רוצים להשיג
    (חשיפה , קליק, ועוד…).
    ההמלצה שלנו היא להשתמש בהצעות המחיר עבור קמפיינים שעלות המוצר אותו אתם מפרסמים יהיה קבוע ולא משתנה למשל, שיעור נהיגה שעולה 200 שקלים ומחירו קבוע.
    כדאי שתשימו לב הצעת מחיר לא נכונה יכולה לפגוע אם לא תעריכו נכון את הערך של התוצאה הרצויה.
  3. התקציב מחולק בצורה שגויה
    מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לנו לחלק את תקציב הקמפיינים בצורה שווה בין מספר קבוצות של מודעות. בגדול, זה נשמע טוב, הבעיה מתחילה כשה אחת הקבוצות משיגה ביצועים נמוכים בצורה משמעותית בהשוואה לאחרות.
    במקרה כזה ובמידה ולא תגדירו אופטימיזציה לתקציב הקמפיין, פייסבוק תמשיך לחלק את התקציב בין קבוצות המודעות באופן שווה.
  4. המערכת לא אספה מספיק נתוני המרות בכדי לעשות את האופטימיזציה בצורה הטובה ביותר

כאשר אנו מתייחסים לקמפיניים מבוססי המרות, אנו צריכים מינימום 50 המרות בשבוע בכדי שמערכת הפרסום של פייסבוק תוכל לבצע את האופטימיזציה שלה בצורה הטובה ביותר.
במקרה שהקמפיין שלכם נאבק על מנת להשיג המרות, מערכת הפרסום של פייסבוק לא תוכל לעזור

סיכום

מאמר זה סוקר ממש בקצרה את הסיבות שבגללן קמפיינים בפייסבוק לא מתפקדים כמו שאנו רוצים. דברים אלו שציינו בכתבה זו נפוצים ובולטים כל כך שאנו חושבים שתרצו לשים לב אליהם.
אנו ממליצים ומזכירים לכם, הקפידו לבדוק 

  • ציון הרלוונטיות
  • את התדירות בה המודעות שלכם מופיעות


וזאת על מנת שתוכלו ללמוד ולהגיע למקור הבעיה וכך תוכלו לעשות את השינויים על מנת לפטור אותה.

Seolinks