אבחון פסיכודידקטי – הרבה יותר מאבחון לילדים

בשנים האחרונות אנחנו שומעים לא מעט על ילדים אשר מתמודדים עם קשיי למידה, קשיים שמקשים עליהם לשבת בכיתה וללמוד את החומר הנלמד כמו שאר הילדים. מן הסתם, זה משפיע עליהם לא רק בלימודים אלא גם בהיבטים אחרים.

כאשר ילד בכיתות הנמוכות מתמודד עם קשיי למידה, אפשר לפתור את זה בכך שהוא לא רוצה ללמוד, שיש לו הסחות דעת שונות כמו לכל ילד, בין אם זה משחקי מחשב ובין אם זו טלוויזיה או כל דבר אחר. ניתן גם לטעון שזה לא כל כך משנה כי זה עדיין מוקדם והחומר שנלמד בכיתות אלו הוא פחות חשוב.

זה לא מדויק, כי כאשר ילד בכיתות הנמוכות לא מצליח, הרי שזה גם יכול להשפיע עליו מבחינה חברתית, גם מבחינה תדמיתית בכל הקשור לדימוי עצמי, וגם נוצר פער שיכול להשפיע עליו לטווח הארוך. אם הוא לא ידביק את הפער כרגע, בעתיד יהיה לו הרבה יותר קשה להתגבר עליו ולצמצם אותו.

ילד שמתמודד עם קשיי לימוד, צריך לקבל תמיכה ועזרה כבר בשלב הראשוני, כאשר הבעיה מאובחנת בעזרת אבחון פסיכודידקטי. רק בצורה כזו ניתן להתמודד עם הבעיה בצורה נכונה לאורך זמן.

צריך להבין, ילד שלא מצליח בכיתות נמוכות, זה הדימוי שנוצר לו, שהוא לא יכול, שהוא פחות טוב מאחרים, שאין סיכוי שהוא יצליח. מכאן, הדרך מאוד קצרה, לא רק לכישלונות בלימודים אלא בכלל, לבעיות משמעת, בעיות חברתיות ועוד שורה ארוכה של בעיות שיכולות להשפיע על כל מסלול חייו.אבחון

כיצד מתמודדים עם הבעיה?

ראשית, יש לשלוח את הילד אל אבחון פסיכודידקטי, בצורה כזו ניתן לאתר אם קיימת בעיה ומהי. שנית, יש לבנות לו תוכנית שמותאמת ליכולת שלו, והיא יכולה לכלול גם מורים פרטיים וגורמים אחרים שיעזרו לו. כך הוא ידביק את הפער במידה והוא נוצר, וכן, הוא ימנע כל סיכוי שיווצר פער גדול ומשמעותי.

לפני סיום נדגיש, התמיכה של ההורים ושל המערכת והאמון שלהם בילד היא מאוד חשובה, אחרת יהיה מאוד קשה לילד להצליח.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Seolinks