פעילות ODT – כיצד היא יכול לעזור לילדים

כשילדים הולכים לבית ספר, באופן טבעי אנחנו מצפים שהמורים ילמדו אותם את חומרי הלימוד השונים, יעניקו להם ידע נרחב שיעזור להם להתקדם במעלה הכיתות, במעלה הלימודים.

אך מעבר לזה אנחנו מצפים מהם להעניק להם כישורי חיים שונים ובפרט כישורי חיברות, סוציאליזציה, כיצד להתחבר לאנשים, כיצד לייצר קשרים, איך לחיות בתוך הוויה חברתית כזו או אחרת. לשם כך, לא מספיק רק לשבת בכיתה וללמוד, לא מספיק גם לשבת בכיתה ולדבר אחד עם השני, יש לבצע פעילויות שונות, מה שמוכר בתוך פעילויות ODT.

פעילות ODT, היא פעילות שמתבצעת מחוץ לדלת, כלומר בחוץ. הכוונה היא לא באופן פיזי אלא מעבר לכך, הכוונה לפעילות שמתבצעת מחוץ לאזור הנוחות של הילדים, זה אומר, מחוץ לכיתה, מחוץ לחצר בית הספר, במקומות שילדים פחות מכירים, במקומות שילדים צריכים לייצר תהליכים של שיתוף פעולה, מקומות בהם שם הם יידרשו להתגבש.

יש חשיבות גדולה לפעילות ODT בקרב ילדים, בין אם זה בבית הספר ובין אם זה במסגרות אחרות. מאחר והרבה פעמים, ילדים בוחרים להיות עם חברים וחברות שהם מכירים, מי שנוח להם להיות איתם. אך בפעילות כזו, הם מחוייבים לייצר תהליכים עם ילדים שהם לא בהכרח החברים הכי קרובים שלהם.

כיצד יוצרים פעילות בצורה נכונה

ראשית, חשוב לא לחפש דווקא פעילות שהילדים מכירים ומנוסים בה. אין בכך צורך, להיפך, עדיף לייצר פעילויות שילדים פחות מכירים ולו מהסיבה הפשוטה, כך הם ילמדו דברים חדשים. מעבר לכך, יהיה להם הרבה פחות נוח בפעילויות כאלה ואז הם יצטרכו למצוא דרכים כיצד להתמודד עם חוסר הנוחות הזאת.

שנית, חשוב שהפעילות תתאים לילדים מבחינת גיל וכן תתאים לילדים מבחינת השטח בו מתכוונים לבצע אותה, אין היגיון לבצע פעילות בשטח מסוים, אם הוא לא מתאים לכך.

שלישית, כל פעילות שמבצעים צריך לדעת מה המטרה, מה רוצים להשיג, האם רוצים לפתח כישורים מסוימים, האם רוצים לייצר תהליכי חיברות מסוימים, כל דבר דורש הבנה מה המטרה הסופית של הפעילות עבור הילדים.

Seolinks