טעויות נפוצות בדיאטה ללא פחמימות

בשנים האחרונות אנחנו נחשפים יותר ויותר לדיאטות שונות וייחודיות. אנחנו נחשפים אליהן, הן בזכות האינטרנט שמאפשר לנו לגלות אינספור דיאטות שונות והן בזכות העובדה שיותר ויותר אנשים שמתעסקים בתזונה יוצרים דיאטות מסוגים שונים ומפיצים אותן לכל עבר.

אחת הדיאטות המדוברות בשנים האחרונות היא דיאטה ללא פחמימות. דיאטה שמתבססת אך ורק על ירקות, פירות, דיאטה שמתבססת על חלבונים, בדמות דגים, בשר, ביצים או קטניות, אך לא על פחמימות, כלומר לא על מאפים, פסטות, תפוחי אדמה ומרכיבים אחרים ששייכים למשפחה זו.

דיאטה ללא פחמימות

מן הסתם, אם רוצים לעשות דיאטה יש לשמור על כמות פחמימות מסוימת, באופן טבעי אם נוריד הכל, אז אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה הגיונית, בצורה סבירה, אחרת אנחנו עלולים לגרום נזק לגוף מצד אחד ומצד שני, אנחנו עלולים לגלות שאולי אנחנו יורדים במשקל, אך אנחנו מרגישים תחושת רעב גדולה, והמטרה של דיאטה היא לא לגרום לנו להיות רעבים אלא לגרום לנו להיות שבעים עם תפריט שמטיב איתנו.

מה הן הטעויות הנפוצות בדיאטה ללא פחמימות?

ראשית, שלא משתמשים בתחליף ראוי. אם אנחנו רוצים ליהנות מדיאטה נכונה, אנחנו חייבים לייצר לעצמנו תחליפים סבירים. למשל, במקום פסטה נשתמש בקטניות, במקום תפוחי אדמה נשתמש בירקות מסוימים. אנחנו צריכים לחפש כל הזמן תחליפים שיתאימו לנו.

שנית, אנחנו צריכים לעשות את זה בהדרגה, אם נעשה את זה בבת אחת, נתקשה מאוד להתרגל למצב החדש ויתרה מזו, הגוף שלנו עלול להיחלש מאוד. אנחנו צריכים לעשות את זה לאט ובהדרגתיות.

שלוש, לא מעט אנשים מתעקשים על דיאטה ללא פחמימות למרות שהם רואים שמדובר בדיאטה שאיננה מטיבה איתם. צריך לזכור, פחמימות מספקות לנו אנרגיה, זו הסיבה שספורטאי סיבולת צורכים פחמימות לפני תחרויות. לא מדובר רק בחומר שכביכול גורם לנו להשמין, מדובר במרכיב שגם תורם לנו אנרגיה לגוף. אנחנו צריכים למצוא תחליפים ראויים.

מה שאנחנו יכולים לעשות ואף חייבים, זה לעשות דיאטה בעצה אחת עם גורמי מקצועי שיבנו לנו תפריט וילוו אותנו במשך כל התהליך.

Seolinks