איך לעסוק בספורט מבלי להיפצע?

פציעות ספורט רבות היו יכולות להימנע אילו הספורטאים היו דואגים לשמור על הגוף שלהם ולספק לו את התנאים שיבטיחו להם בטיחות מרבית בכל תנועה

תקופה כזאת שבה כל כך הרבה אנשים עוסקים בפעילויות ספורט מחייבת מחשבה נוספת על הדרך שבה אנשים מתייחסים לגופם ולפעילות שאמורה להוסיף להם בריאות ולא לגרוע ממנה. הפעילויות השונות נעות בין פעילות נינוחה שמתאימה לכל המשפחה לבין פעילות אקסטרים שמחייבת ציוד בטיחותי כדי שלמור על שלמות הגוף.

מפתיע, אם כך, שאנשים רבים שעוסקים באינטנסיביות בפעילות גופנית אינם מקדישים מחשבה נוספת לסוג הנעליים שהם נועלים לפעילות כזאת ולתמיכה נוספת של מדרסים, ולקשר שבין היעדרם לבין פציעות ספורט נפוצות.

חשיבות התמיכה לכפות הרגליים

מלבד היותן נקודת הממשק של הגוף עם הקרקע הרגליים נושאות את משקל הגוף שלנו, מניעות אותנו קדימה בהליכה וגם אמורות לתמוך בנו בעמידה וביציבה נכונה. כפות הרגליים שלנו בנויות בצורה אנטומית מושלמת כדי למלא את כל התפקידים שכוללים גם יציבות, גמישות, כושר נשיאה של משקל הגוף וגלגול כף הרגל כדי ללכת ולרוץ. מה שהן אינן בנויות לו בשלב האבולוציוני שבו אנחנו מצויים הוא האינטנסיביות והמסיביות של פעילות ספורטיבית שדורשת הרבה יותר מאשר האבולוציה התכוונה לו.

תעשיית הנעליים עושה הכל כדי לנסות לתת לכך מענה מדויק לכל ענף ספורט ולחזות היכן יהיו נקודות התורפה שיחייבו תמיכה וריכוך של המכה שכף הרגל חווה בכל חבטה. אלא שגם זה אינו מספיק משום שלכל אדם מבנה אנטומי משלו והנעל הגנרית אינה מספיקה. לשם מתן תמיכה נוספת יש לשקול התאמת מדרסים כדי למנוע פציעות נוספות.

מדרסים

מה כדאי להוסיף לנעל?

כדאי למצוא חנות אורטופדיה שמתחה במדרסים אורתופדיים שמותאמים אישית לכל ספורטאי מתקנים עת מנח הרגל, מוסיפים לה תמיכה ואיזון שמפזרים את משקל הגוף נכון יותר, מרככים את החבטה ברגע המפגש של הרגל בזמן נחיתה לאחר קפיצה או בזמן ריצה, ובכך גם מונעים את הפציעות של הגפיים, מכפות הרגליים ועד מפרק הירך, כולל הברכיים שזקוקות במיוחד לתמיכה בהן. כל מדרס כזה מייצב את הספורטאי ומאפשר לו לעשות את הפעילות שלו מבלי לחשוש מפגיעה.

Seolinks