דיאטה דלת פחמימות תפריט יומי

היום ניתן למצוא לא מעט מתאמנים וספורטאים אשר מתעניינים בתחום של דיאטה דלת פחמימות. למעשה מדובר על צורת תזונה אשר המטרה העיקרית שלה היא לעודד בנייה של מסת שריר, תוך כדי הורדה באחוזי השומן של הגוף. הבסיס של השיטה הוא שילוב של חלבונים האחראיים על בניית השריר, ביחד עם שומנים האחראים לייצור האנרגיה וההורמונים התומכים בתהליך בניית השריר. הורמונים כמו טסטוסטרון, הורמון גדילה ואינסולין, מהווים חלק בלתי נפרד מהתפקודים השונים של הגוף, כולל בניית השרירים השונים. על מנת לסנתז את ההורמונים האלו, הגוף זקוק למקורות שומן איכותיים. הרעיון של דיאטה טובה ללא פחמימות הוא להקפיד חמישה ימים על צריכה גבוהה של שומנים וחלבונים, כאשר בשבוע העוקב יתקיימו יומיים של העמסת פחמימות במטרה למלא את מאגרי הגליקוגן בגוף.

דיאטה ללא פחמימות

דיאטה דלת פחמימות – יתרונות ותפריט יומי

היתרונות העיקריים של הדיאטה הזו, כוללים מספר נושאים מרכזיים. היתרון המרכזי ביותר הוא ירידה באחוזי השומן, היות והפחתה של כמות הפחמימות תגרום לגוף לנצל את מאגרי השומן לצורך הפקת אנרגיה זמינה. מעבר לכך, הדיאטה מאפשרת לעלות במסת השריר ולשמור על מצב תקין של שובע ואנרגטיות. הדיאטה מתחילה ב – 12 ימים דלים בפחמימות, על מנת להרגיל את הגוף לנצל את השומן כמקור האנרגיה העיקרי. לאחר מכן, מבצעים יומיים של העמסת פחמימות ומשם ממשיכים בשיטה הרגילה של 5 ימים דלי פחמימות ויומיים העמסה. ב – 12 הימים הראשונים יש צורך לצרוך ביצים, בשר אדום, גבינות שמנות, אגוזים ובוטנים, דגים, שמן זית וכל מזון המכיל חלבונים ושומנים, ללא פחמימות. תפריט יומי יכלול למשל ארוחת בוקר הכוללת 2 ביצים, קוטג', אבוקדו וכף שמן זית. ארוחת צהרים של 200 גרם בשר בקר מבושל, קבנוס וסלט ירקות עם כף שמן זית. ארוחת ערב תכלול 3 ביצים, 100 גרם גבינה צהובה 28% וכף שמן זית. בשתי ארוחות הביניים מומלץ לצרוך 2 סקופים של אבקת חלבון.

לסיכום, דיאטה דלת פחמימות יכולה להתאים לכל מי שמעוניין להגדיל את מסת השריר שלו ולהוריד את אחוזי השומן. הדיאטה מורכבת מחמישה ימים דלי פחמימות ויומיים של העמסת פחמימות.

Seolinks